by: Miss Mariana Dubois. Instructional Coach Elementary
On May 21st, our school community came together to celebrate a very special event: the Reading Festival. During this occasion, our elementary students proudly presented the final product of a project they had been working on for nearly two months in their Learning Commons class — their very own fanzine!
The project began with an exploration of what a fanzine is — a handmade publication with a free, creative spirit. Students learned about its key characteristics and discovered that they could write about topics they were truly passionate about. Little by little, each of them began shaping their ideas and developing unique, personal pieces of writing.
Then came the most exciting part: printing, assembling, and sharing the fanzines. They turned out amazing! It was truly inspiring to see the dedication, creativity, and enthusiasm with which the students presented their work. Each fanzine reflected their voice, perspective, and deep engagement with reading and writing as powerful forms of expression.
This project not only encouraged creative writing, but also fostered teamwork, independence, and a love of books. Without a doubt, it was an unforgettable experience that left a lasting impression on everyone involved.
______________________________________________________________________
¡Celebramos la creatividad en nuestro Festival de Lectura!
by: Miss Mariana Dubois. Instructional Coach Elementary
El pasado 21 de mayo, nuestra comunidad escolar vivió un momento muy especial durante el Festival de Lectura. En esta ocasión, los alumnos de elementary compartieron con gran orgullo el resultado de un proyecto en el que trabajaron durante aproximadamente dos meses en su clase de Learning Commons: ¡la creación de su propio fanzine!
El proyecto comenzó con una exploración del mundo del fanzine —una publicación hecha a mano, con un enfoque libre y creativo—. Los estudiantes aprendieron sobre sus características principales y descubrieron que podían escribir sobre los temas que más les apasionan. Así, poco a poco, cada uno fue dando forma a sus ideas, desarrollando textos únicos y personales.
Después vino la parte más emocionante: imprimir, armar y compartir los fanzines. ¡Quedaron padrísimos! Fue inspirador ver la dedicación, la imaginación y el entusiasmo con los que los niños presentaron sus trabajos. Cada fanzine reflejó su voz, su perspectiva y su compromiso con la lectura y la escritura como medios de expresión.
Este proyecto no solo fomentó la escritura creativa, sino también el trabajo en equipo, la autonomía y el amor por los libros. Sin duda, fue una experiencia inolvidable que dejó huella en todos los que formamos parte de ella.