Last Tuesday, October 21st, the Canadian School auditorium was transformed into a space full of creativity, talent, and enthusiasm during the presentation of the French Project by our 8th-grade students.
Throughout the morning, students took part in an activity designed to strengthen their communication skills in a third language through a fun, authentic, and highly engaging dynamic: conducting interviews in French with a famous character.
Working in teams—with an average of ten presentations per group—one student took on the role of a journalist while their partner portrayed a celebrity of their own choosing. The auditorium was filled with athletes, artists, and public figures such as Ariana Grande, Lionel Messi, Katy Perry, and many others who came to life thanks to the students’ creativity, costumes, and enthusiasm.
Through these interviews, which included simple yet essential questions about age, place of birth, and favorite food, students demonstrated their ability to sustain a basic conversation and present information clearly, spontaneously, and correctly in French. Experiences like this are fundamental in the learning of a third language, as they allow students to practice oral expression in a meaningful, creative, and emotionally safe environment.
Additionally, by choosing their favorite character, students connected the language to their personal interests, increasing both motivation and engagement with the project.
The enthusiasm, preparation, and effort of our students made this project a memorable experience, reaffirming the importance of language learning at Canadian School as a tool to broaden horizons, strengthen oral expression, and develop intercultural skills.
This project was led by Miss Karina Liliana Ponce Márquez, Junior High French teacher, who designed the activity with the purpose of revisiting topics covered the previous year and reinforcing pronunciation and intonation. She also sought to have students simulate real-life situations by portraying either an interviewer or a celebrity, which encourages practical application of French, increases motivation, and allows students to “become” their favorite artist for a moment.
The project was evaluated by four Francophone judges, who carefully assessed pronunciation, grammar, vocabulary, characterization, and stand decoration. In addition, during the weeks leading up to the presentations, students also worked on family-related vocabulary and possessive adjectives, integrating all these learnings into their final presentation.
Without a doubt, it was a day that celebrated talent, dedication, and the joy of learning an additional language.

________________________________________________________________________________________________________________
Proyecto de Francés 2025: Entrevistas a Personajes Famosos en un Tercer Idioma
El pasado martes 21 de octubre, el auditorio del Canadian School se transformó en un espacio lleno de creatividad, talento y entusiasmo durante la presentación del Proyecto de Francés de los grupos de grado 8°.
A lo largo de la mañana, nuestros alumnos participaron en una actividad diseñada para fortalecer sus habilidades comunicativas en un tercer idioma mediante una dinámica divertida, auténtica y altamente participativa: entrevistar en francés a un personaje famoso.
En equipos —y con un promedio de diez presentaciones por grupo— un alumno asumió el papel de periodista mientras su compañero interpretó a una celebridad elegida por ellos mismos. El auditorio se llenó de deportistas, artistas y figuras públicas como Ariana Grane, Lionel Messi, Katy Perry y otras personalidades que cobraron vida gracias al ingenio y a los disfraces de los estudiantes.
A través de estas entrevistas, en las que realizaron preguntas sencillas pero esenciales sobre edad, lugar de nacimiento o comida favorita, los alumnos demostraron su capacidad para sostener una conversación básica y presentar información de manera clara, espontánea y correcta en francés. Este tipo de experiencias son fundamentales en el aprendizaje de un tercer idioma, pues permiten practicar la expresión oral en un entorno significativo, creativo y emocionalmente seguro.
Además, al elegir a su personaje favorito, los estudiantes conectaron el idioma con sus propios intereses, lo que incrementó su motivación y su compromiso con el proyecto.
El entusiasmo, la preparación y el esfuerzo de nuestros alumnos hicieron de este proyecto una jornada memorable que reafirma la importancia del aprendizaje de idiomas en Canadian School como una herramienta para ampliar horizontes, fortalecer la expresión oral y desarrollar habilidades interculturales.
Este proyecto fue liderado por Miss Karina Liliana Ponce Marquez , maestra de Francés en Junior High, quien planeó la actividad con la intención de retomar los temas vistos el año pasado y reforzar la pronunciación y la entonación. Asimismo, buscó que los alumnos simularan una situación de la vida real interpretando a un entrevistador o a una celebridad, lo cual favorece la aplicación práctica del francés, incrementa la motivación y les permite “convertirse” por un momento en su artista favorito.
El proyecto fue evaluado por 4 jueces francófonos, quienes observaron cuidadosamente la pronunciación, gramática, vocabulario, caracterización y decoración del stand. Además, durante las semanas previas se trabajó también el vocabulario de la familia y los adjetivos posesivos, integrando todos estos aprendizajes en la presentación final.
Sin duda, fue una jornada que celebró el talento, la dedicación y la alegría de aprender un idioma más.

